راهنمای مبتدی برای طراحی برنامه Android


طراحی اپلیکیشن اندروید
آندروید پلت فرم تلفن همراه بسیار محبوب است. در حال حاضر ، دستگاه های Android بیشتر از هر نوع دستگاه تلفن همراه توسط افراد بیشتری استفاده می شوند. این به شما به عنوان یک طراح فرصتی می دهد تا برنامه ای ایجاد کنید که توسط میلیون ها نفر قابل استفاده باشد. در عین حال ، شروع به کار با طراحی Android ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد ، به خصوص اگر تجربه قبلی در طراحی تلفن همراه ندارید. اما نگران نباشید! نکاتی که در این مقاله ذکر شد به شما کمک می کند تا تجربه عالی موبایل را برای کاربران اندرویدی طراحی کنید.
قوانین اساسی طراحی Android را بیاموزید
مانند سایر رشته ها ، هنگام یادگیری چیزهای جدید ، شما باید برخی از قوانین اساسی را برای درست کردن امور یاد بگیرید. این قوانین پایه و اساس محکمی برای طراحی شما ایجاد می کند.

زبان طراحی Android را بیاموزید
این یک واقعیت شناخته شده است که بهترین برنامه های ارائه شده در بازار مطابق قوانینی که در دستورالعمل های سکوی ارائه شده ایجاد می شوند. وقتی نوبت به طراحی یک برنامه برای اندروید می رسد ، یادگیری Material Design باید اولین قدم طبیعی برای شما به عنوان یک طراح باشد. طراحی مواد بسیار بیشتر از دستورالعمل های سکو است. این سندی است که زبان بصری را توصیف می کند. همانطور که گوگل توضیح می دهد: "ما خودمان را به چالش کشیدیم تا یک زبان بصری برای کاربران خود ایجاد کنیم که اصول کلاسیک طراحی خوب را با نوآوری و امکان تکنولوژی و علم ترکیب می کند."

ایجاد یک سلسله مراتب بصری قوی
بدون داشتن یک سلسله مراتب بصری مناسب در UI شما نمی توانید یک تجربه کاربری عالی ایجاد کنید. به همین دلیل است که وقتی صحبت از برنامه های Android می شود ، عناصر اساسی طراحی Material شبکه ها و فضای سفید هستند. شما باید روی حذف همه عناصر صرفاً تزئینی تمرکز کنید و روی آنچه که واقعاً مهم است - تمرکز کنید.

الگوهای سیستم رایج اهرم
بسیاری از طراحان بر این باورند که وقتی نوبت به ایجاد یک محصول جدید می رسد ، آنها باید از هر ابتدا الگوی تعامل برنامه خود را طراحی کنند. من اکیداً توصیه می کنم از این مسیر خودداری کنید. هر مؤلفه سفارشی که با زبان Design Material متفاوت باشد می تواند باعث افزایش بار شناختی کاربران شود (به این دلیل که برای آنها ناآشنا خواهد بود و باید نحوه استفاده از آن را بیاموزند). اما حتی اگر در ایجاد یک مؤلفه سفارشی موفق باشید ، راه حل شما هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت. شما فقط در مرحله توسعه نه تنها در طراحی آنها بلکه در اجرای آنها زمان زیادی را صرف خواهید کرد.

طراحی اپلیکیشن اندروید

اجزای استاندارد (طرح بندی استاندارد ، ناوبری ، نقشه های رنگی و غیره) طراحی و مهندسی سربار را هم در رابطه با سرمایه گذاری اولیه و هم برای پشتیبانی طولانی مدت کاهش می دهد. هم Android و هم iOS دارای الگوهای زیادی هستند که استانداردهای صنعت محسوب می شوند.

برای توصیف روابط مکانی بین نماها از حرکت استفاده کنید
وقتی صحبت از طراحی مسطح است ، ایجاد روابط محکم بین صفحات مختلف یا عناصر UI دشوار خواهد بود. بدون ارتباط واضح و منطقی ، کاربران ممکن است تعجب کنند که چگونه صفحات مختلف به یکدیگر وصل می شوند. ابزاری که به ایجاد این ارتباط کمک می کند انیمیشن نامیده می شود. استعاره ماده توجه جدی را به طراحی حرکت می دهد زیرا نه تنها به انتقال معنی UI کمک می کند بلکه باعث می شود که رابط پویاتر شود.


در این مثال ، از حرکت برای ایجاد ارتباط منطقی بین دو حالت مختلف استفاده می شود - مرور آهنگ های موسیقی و گوش دادن به آهنگ مورد علاقه. تصویر: آنیش چاندران

دسترسی را فراموش نکنید
در تلاش برای ایجاد برنامه های زیبا ، بسیاری از طراحان یک قانون اساسی طراحی خوب - دسترسی را نادیده می گیرند. قابل دسترسی همان چیزی است که به کاربران از کلیه توانایی ها امکان استفاده موفقیت آمیز از UI را می دهد. همانطور که از Material Design بیان می کند: "محصولی با طراحی زیبا برای کاربران از تمام توانایی ها ، از جمله کسانی که دارای دید کم ، نابینایی ، اختلالات شنوایی ، اختلالات شناختی یا اختلالات حرکتی هستند در دسترس کاربران است."

دسترسی با موارد کوچک مانند انتخاب کنتراست مناسب برای عناصر UI و کپی متن شروع می شود. W3C نسبت کنتراست زیر را برای متن بدنه و متن تصویر توصیه می کند:

متن کوچک باید نسبت کنتراست حداقل 4.5: 1 در برابر پیش زمینه خود داشته باشد
متن بزرگ (با 14 pt bold / 18 pt معمولی و بالاتر) باید نسبت کنتراست حداقل 3: 1 در برابر زمینه آن داشته باشد
40٪ تخفیف از بهترین ابزار نمونه سازی - فروش جمعه سیاه در 24 دسامبر به دست می آید!

هم اکنون خریداری کنید

حتی طراحان بزرگ نیز می توانند در دام مشکل کم کنتراست قرار گیرند. برخی از قسمتهای این صفحه برای افرادی که بینایی طبیعی دارند به سختی قابل خواندن است. تصویر: آنتون آئیچانکا

هنگامی که یک کنتراست مناسب برای عناصر UI خود دارید ، می توانید به موارد پیچیده تر مانند انیمیشن ها و صدا بروید. حتما جلوه های حرکتی و صوتی را اختیاری کنید تا کاربرانی که اختلال بینایی یا شنوایی دارند می توانند در صورت لزوم آنها را خاموش کنند. برنامه باید دارای زیرنویس ها ، متن یا متن جایگزین دیگری برای جلوه های حرکتی حساس یا هشدارهای صوتی باشد.

مشخصات دستگاه را در نظر بگیرید
برای بهینه سازی طرحی برای انواع صفحه نمایش آماده باشید
هنگامی که نوبت به طراحی یک اپلیکیشن برای IOS می رسد ، شما تعداد دقیقاً دستگاه مشخصی را نشان می دهید و برای طراحی محصول خود نیاز به نمایشگر دارید (در بیشتر موارد ، لیست دستگاه ها از iP قدیمی شروع می شود


[ بازدید : 225 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 23 آذر 1398 ] [ 9:29 ] [ مهشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]