UI برنامه Android خود را با یک الگوی طراحی مواد شروع کنید


تبلیغات
CODEANDROID SDK

UI برنامه Android خود را با یک الگوی طراحی مواد شروع کنید
توسط Ashraff Hathibelagal21 Sep 2019 طول: زبانهای کوتاه:
طراحی SDKM Material DesignMobile Development
Google's Material Design یکی از معدود زبانهای طراحی است که توانسته است آزمون زمان را تحمل کند. حدود 5 سال است که در حال حاضر است و هنوز هم از محبوبیت گسترده ای در بین کاربران اندرویدی برخوردار است. SystemUI سیستم عامل Android نیز مانند اکثر برنامه های مشهور موجود در Google Play امروز به دستورالعمل های این زبان طراحی پایبند است.


نمادهای برنامه
20 بهترین قالب برنامه اندرویدی سال 2019
نونا بلکمن

توسعه موبایل
10 بهترین الگوهای برنامه چند منظوره Android
نونا بلکمن

نمادهای برنامه
15 بهترین قالب برنامه برنامه تجارت الکترونیک
نونا بلکمن

طراحی اپلیکیشن اندروید

اندروید
9 قالب Android برای الهام بخشیدن به پروژه بعدی شما
لورکا لوکاسا سا
اگرچه دستورالعمل های Material Design کاملاً مستند و آسان برای درک است ، اما اجرای صحیح آنها با استفاده از Android SDK و AndroidX نیاز به کدنویسی و آزمایش دقیق دارد ، در درجه اول به این دلیل که شما باید از تراکم پیکسل های مختلف ، اندازه صفحه نمایش ، جهت گیری دستگاه و نسخه های اندرویدی پشتیبانی کنید. با استفاده از MaterialX ، می توانید تمام وقت و تلاش خود را ذخیره کنید.

MaterialX یک کتابخانه اجزای UI با کیفیت برتر طراحی مواد است که در CodeCanyon موجود است. علاوه بر مؤلفه های اصلی UI مانند دکمه ها ، کارت ها و لغزنده ها ، صدها طرح منحصر به فرد طراحی شده با دست را ارائه می دهد که می توانید مستقیماً در برنامه های خود استفاده کنید. به همین ترتیب ، هنگام کار با این چیدمان ها ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد کارهایی مانند قرار دادن اجزای UI ، تنظیم حاشیه ها و پدینگ های آنها یا حتی متحرک سازی آنها نخواهید داشت.

اجازه دهید اکنون نگاهی دقیق تر به آنچه MaterialX ارائه کرده است ، بیاندازیم.

1. اجزای پیمایش
بسیار مهم است که شما یک رابط جذاب داشته باشید که به کاربران امکان می دهد از یک صفحه برنامه شما به صفحه دیگر حرکت کنند. Material Design چندین مؤلفه را که می توانید برای ساخت چنین رابط استفاده کنید ، لیست می کند و MaterialX برای همه آنها پیاده سازی هایی دارد.

محبوب ترین مؤلفه این روزها نوار پیمایش پایین است. MaterialX در حال حاضر هشت نوار ناوبری زیبا را برای شما انتخاب می کند. در اینجا دو میله وجود دارد:

نمونه میله های ناوبری پایین
اگر ترجیح می دهید به جای آن از کشو های کشویی استفاده کنید ، این الگو گزینه های مختلفی را به شما می دهد که همه آنها به انواع مختلفی از برنامه ها هدایت می شوند. به عنوان مثال ، اگر در حال ساخت یک برنامه خبری هستید ، می توانید از مؤلفه Drawer News استفاده کنید. به طور مشابه ، اگر شما در حال ایجاد یک برنامه مرتبط با نامه هستید ، می توانید از مؤلفه Drawer Mail استفاده کنید.

اجزای کشو نمونه
زبانه ها ، که معمولاً نوار برنامه های برتر را تکمیل می کنند ، همچنین در برنامه های Android کاربرد گسترده ای دارند. MaterialX دارای نمایشگرهای زبانه متنوعی است که در هر دو سبک و تاری بسیار خوب به نظر می رسند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، همه آنها از ژست کش رفتن افقی پشتیبانی می کنند.

مؤلفه های برگه نمونه
2. لیست ها و شبکه ها
لیست ها جزء لاینفك برنامه های اندرویدی است و یك لیست خوب طراحی شده می تواند تجربه كاربر برنامه شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. MaterialX تقریباً دهها نوع مختلف لیست از جمله لیست های بخش دار ، متحرک و چند انتخاب را ارائه می دهد. همچنین چند لیست خاص برای برنامه ، مانند لیست هایی برای برنامه های خبری ، ارائه می دهد.

نماهای لیست نمونه
اگر نیاز دارید بیش از یک مورد را در یک ردیف نشان دهید ، باید یکی از شش شبکه مختلف این الگو را استفاده کنید. علاوه بر شبکه های اصلی و مقطعی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند ، MaterialX دارای شبکه هایی برای برنامه های گالری و برنامه های تماس گیرنده است.

شبکه های نمونه
کارت ها اغلب با هر دو لیست و شبکه استفاده می شوند. از آنجا که MaterialX دارای الگوهای کارت برای رسیدگی به بیشتر موارد استفاده است ، اکنون می توانید از ایجاد کارت های شخصی خود جلوگیری کنید. برخی از قالب های کارت را می توان برای ایجاد صفحه های مقدماتی یا آموزشی نیز استفاده کرد.

نمای کارت نمونه
شایان ذکر است که MaterialX دارای اجزای جداگانه ای برای نمایش لیست های کوچکتر مانند لیست برچسب ها و لیست های ترجیحی است.

3. فرم ها
ایجاد اشکال کار سختی است. هنوز هم متقاعد کردن کاربران برای پر کردن و ارسال فرم ها دشوار است. خوشبختانه ، MaterialX با تعداد زیادی قالب زیبا برای فرم ها ارائه می شود که کاربران شما قصد دارند از پر کردن آنها لذت ببرند.

در حین ایجاد فرم ها ، شما می توانید از قالب های فرم عمومی مانند نمونه هایی برای فرم ورود به سیستم و ورود به سیستم یا قالب های خاص دامنه مانند نمونه هایی برای تجارت الکترونیک استفاده کنید.

طراحی اپلیکیشن اندروید

فرم های نمونه
برای آسانتر کردن زندگی شما ، MaterialX همچنین دارای تمام طرح هایی است که به انواع خاصی از فرم ها اختصاص داده شده است. از آنجا که این طرح بندی های جذاب به عنوان ظروف تمام عیار برای فرم ها استفاده می شوند ، دیگر لازم نیست هنگام استفاده از آنها ، سایر اجزای UI را به طرح خود اضافه کنید. در حال حاضر ، طرح هایی برای فرم های ورود به سیستم ، فرم های تأیید شماره تلفن و فرم های پرداخت وجود دارد.

طرح بندی فرم اختصاصی
توجه داشته باشید که بسیاری از قالب های فرم دارای گزینه های با مضمون تاریک نیز هستند.

4- عناصر فرم
اگر خودتان علاقه مند به ایجاد فرم هستید ، به جای استفاده مستقیم از عناصر فرم پیش فرض آندروید ، می توانید از عناصر موجود در MaterialX استفاده کنید. آنها معمولاً بهتر ظاهر می شوند و ارائه می دهند


[ بازدید : 214 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 25 آذر 1398 ] [ 11:10 ] [ مهشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]