iOS در مقابل طراحی UI برنامه Android: راهنمای کامل


iOS در مقابل طراحی UI برنامه Android: راهنمای کامل
اریک دی کندی · 2 نوامبر 2019

اگر شما یک نسخه iOS و Android را طراحی می کنید ، این راهنما بهترین دوست شما است.

ما می خواهیم مهمترین تفاوت های بین iOS و Android را برای طراحان UX / UI پوشش دهیم. اگر برنامه ای را در یک سیستم عامل ایجاد کرده اید ، این بیشتر آنچه شما باید بدانید برای ترجمه آن برای سیستم عامل دیگر است. ولی! - این دستورالعمل ها است ، و اساساً هر آنچه را خواهم گفت در جایی متناقض است ، حتی توسط خود اپل / Google. این در مورد ترجمه "تفکر iOS" به "اندیشه اندیشه" و بالعکس است.

طراحی اپلیکیشن اندروید

در اینجا آنچه را پوشش خواهیم داد جلو بروید ، یا مستقیماً آن را بخوانید - مانند یک طعنه. این تماس شماست

مروری بر تفاوتهای اصلی
جهت یابی
کنترل ها
تایپوگرافی
سایر استانداردهای سیستم عامل
iOS در مقابل طراحی UI Android: تفاوت اصلی
در اینجا مهمترین تفاوت هایی که طراحان UX / UI هنگام ترجمه "برنامه" از iOS به Android یا برعکس باید در نظر بگیرند وجود دارد:

DESIGN element IOS ANDROID
حداقل اندازه ضربه شیر 44x44 pt 48x48 dp (Dp چیست؟)
ناوبری برنامه اصلی زبانه های پایین صفحه در بالای صفحه
پیمایش برنامه ثانویه ناوبری پایین "بیشتر" یا در صفحه UI پایین صفحه یا "دکمه همبرگر" منوی جانبی
دکمه / عملکرد اصلی ناوبری بالا ، سمت راست دکمه عمل شناور
اقدامات ثانویه UI روی صفحه ، سمت راست ، سمت راست
لیست های تک گزینه لیست را با علامت انتخاب گزینه انتخاب لیست دکمه های رادیویی لیست کنید
لیست های چند گزینه ای لیست با سوئیچ ها یا لیست با علامت های انتخابی برای موارد انتخاب شده لیست چک لیست یا لیست با سوئیچ ها
تأیید یا اجازه خنثی کردن اقدامات مخرب گفتگوی مد برای تأیید انتخاب مجاز به واگرد از طریق اطلاعیه های موقت روی صفحه است
اوه ، و قبل از اینکه واقعاً شیرجه بزنیم ، اجازه دهید به یک سؤال مهم پاسخ دهیم که همه چیز دیگر را در اینجا می گنجاند ...

آیا باید برنامه های Android و iOS خود را متفاوت کنم؟
داستان کوتاه کوتاه: خیر.

اپل و گوگل هر دو شرکت بسیار هوشمند با هریک از میلیونها کاربر هستند. آنها مانند هر کس دیگری اشتباهات UX را مرتکب می شوند ، اما به طور کلی ، وقتی آنها یک زبان طراحی را برای روشی پیش فرض که سیستم آنها باید کار کند ، تعریف می کنند ، آنها مرتکب اشتباهات فوق العاده ای نمی شوند. بنابراین در حالی که من دو روش انجام هر کاری زیر را ارائه می دهم (روش iOS و روش اندرویدی) ، هیچ یک اشتباه نیست. اگر کاربران شما قادرند با اطمینان از برنامه ای که ایجاد می کنید حرکت کنند و از آن استفاده کنند ، هیچ کس نمی تواند به شما بگوید از تب های iOS یا نماهای معین در Android استفاده نکنید.

این مقاله با روحیه یادگیری برای "فکر کردن در iOS" یا "فکر کردن در اندروید" نوشته شده است - و اگر هدف شما ایجاد یک برنامه برای هر دو سیستم عامل است ، اما هر یک از سیستمهای خود احساس بومی بودن داشته باشید ، در این صورت این راهنما خواهد بود. کمک بزرگی باشد

با گفتن این حرف ، اجازه دهید شیرجه بزنیم.

iOS در مقابل Android Navigation
ناوبری بالای صفحه
تفاوتهای UI در iOS و اندروید در iOS
ما از بالا شروع خواهیم کرد - به معنای واقعی کلمه. هر پلتفرم برای آنچه در بالای اکثر صفحه ها ظاهر می شود ، استانداردهای مختلفی دارد.

در iOS ، عملکرد چپ (اختیاری) تقریباً همیشه نوعی "بازگشت" است - خواه به صورت پیوسته به صفحه قبلی ("مرحله 2" به "مرحله" 1) برمی گردد یا صفحه پدر و مادر به صورت سلسله مراتبی ("صندوق ورودی" بالا می رود. به "صندوق پستی"). از طرف دیگر ، یک مقصد غیر مرتبط را می توان در اینجا پیوند داد. عنوان صفحه تقریباً همیشه موجود است ، و بزرگ شروع می شود ، اما با حرکت به عنوان کاربر ، سرصفحه کوچک می شود. عملکرد (های) صفحه سمت راست (اختیاری) می تواند به عنوان یک عملکرد متن یا عملکردهای متعدد آیکون نمایش داده شود.

در Android ، عنوان صفحه سمت چپ است. در سمت چپ عنوان صفحه چیزی لازم نیست ، اما (الف) اگر این صفحه یک صفحه سطح بالا باشد و یک دکمه همبرگر در برنامه وجود داشته باشد ، در صورت پیروی از این صفحه ظاهر می شود یا (ب). یکی دیگر از پی در پی ، می توانید به صورت اختیاری یک دکمه عقب اضافه کنید.

منابع: میله ناوبری در iOS. نوار برنامه طراحی بالا مواد

مقصد اصلی پیمایش
iOS در مقابل تفاوتهای ناوبری اصلی Android
قسمت های اصلی یا "مقصد" در برنامه به روش های مختلفی ارائه شده است.

در برنامه های iOS ، مقصد اصلی در برنامه به عنوان زبانه ها در پایین لیست شده است.

در کل 2-5 زبانه وجود دارد
آنها در فونت اندازه 10 برچسب گذاری شده اند
آنها نمایانگر مقصد اصلی یا "اسم" برنامه هستند
برای آنچه ارزشش را دارد ، بسیاری از برنامه های محبوب شخص ثالث iOS نیز با چند دستورالعمل اضافی مطابقت دارند:

هر برگه ای که عملکرد اصلی برنامه را نشان می دهد - به عنوان مثال اضافه کردن یک عکس جدید در یک برنامه مبتنی بر عکس - در مرکز قرار دارد
هر برگه مربوط به نمایه یا تنظیمات آخرین بار ظاهر می شود
جستجو دوم ظاهر می شود
از طرف دیگر ، برنامه های پیش فرض iOS (1) عملکردهای موجود در نوار برگه را دلسرد می کنند ، (2) تب های مربوط به نمایه یا تنظیمات ندارند و (3) باعث می شوند جستجو نهایی شود.

بزرگترین تفاوت در برنامه های Android این است که همان مقصد اصلی بیشتر در سراسر رابط پخش می شوند - اغلب بین (الف) یک دکمه همبرگر ، (ب) یک نوار جستجو ، (ج) زبانه ها ، یا (د) یک دکمه حرکت شناور. در بخش های بعدی در مورد هر 4 صحبت خواهیم کرد. آه ، و توجه داشته باشید: اندروید اخیراً از ناوبری پایین استفاده می کند ، مشابه iOS - بنابراین ممکن است به هیچ وجه تفاوت زیادی نداشته باشید.

منابع: نوار تب iOS؛ حصیر


[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 26 آذر 1398 ] [ 13:01 ] [ مهشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]